Wszyscy jacyś zapracowani :P
Auto na kieszeń Polaka - Golf 1.4 75 KM z 1998 roku
Zwiń
X
-
Auto na kieszeń Polaka - Golf 1.4 75 KM z 1998 roku
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Auto na kieszeń Polaka - Golf 1.4 75 KM z 1998 roku
Dane statystyczne nie kłamią. Nowe Golfy wyjeżdżają, stare Golfy przyjeżdżają, wszystkie na lawetach.
Rynek samochodów nowych spada, ale rynek używanych kwitnie. W pierwszym kwartale 2013 roku, liczba rejestracji aut osobowych z importu wyniosła 147 970 sztuk i była o 7,1% większa niż rok temu. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie modele, z jakimi nadwoziami i jakimi silnikami importują Polacy i które roczniki produkcji cieszą się największą popularnością.
Według danych z MF, średnia akcyza zapłacona za importowany samochód w 2013 roku wyniosła ok. 757 PLN, co oznacza, że średnia wartość sprowadzonego auta oscyluje w granicach 15 tys. PLN. Co można za to kupić? Poniżej lista najpopularniejszych konfiguracji samochodów importowanych do Polski w pierwszym kwartale 2013 roku:
1. Volkswagen Golf htb 1.4 75 KM - 1127 sztuk, najpopularniejszy rok - 1998, ceny od 5 do 11 tys. PLN,
2. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 130 KM - 924 sztuk (2003), ceny od 8 do 24 tys. PLN,
3. Volkswagen Golf htb 1.9 TDI 90 KM - 766 sztuk (1999), ceny od 7 do 15 tys. PLN,
4. Volkswagen Golf htb 1.9 TDI 105 KM - 763 sztuk (2005), ceny od 17 do 30 tys. PLN,
5. Audi A4 kombi 1.9 TDI 130 KM - 709 sztuk (2003), ceny od 13 do 30 tys. PLN,
6. Fiat Punto htb 1.2 60 KM - 621 sztuk (2001), ceny od 4 do 10 tys. PLN,
7. Volkswagen Passat kombi 2.0 TDI 140 KM - 619 sztuk (2006), ceny od 20 do 45 tys. PLN,
8. Opel Zafira 2.0 DTH 100 KM - 583 sztuki (2001), ceny od 8 do 16 tys. PLN,
9. Volkswagen Golf htb 1.6 102 KM - 550 sztuk (1998), ceny od 5 do 12 tys. PLN,
10. Volkswagen Polo htb 1.4 60 KM - 545 sztuk (2000), ceny od 5 do 10 tys. PLN,
11. Renault Clio htb 1.2 75 KM - 511 sztuk (2002), ceny od 5 do 12 tys. PLN,
12. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 105 KM - 507 sztuk (2008), ceny od 25 do 45 tys. PLN,
13. Ford Focus htb 1.6 100 KM - 487 sztuk (1999), ceny od 4 do 10 tys. PLN,
14. Renault Scenic 1.6 107 KM - 479 sztuk (2000), ceny od 5 do 12 tys. PLN,
15. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 100 KM - 459 sztuk (2003), ceny od 12 do 20 tys. PLN,
16. Opel Astra kombi 1.7 CDTi 100 KM - 447 sztuk (2005), ceny od 15 do 22 tys. PLN,
17. Audi A4 sedan 1.6 102 KM - 432 sztuki (1995), ceny od 4 do 10 tys. PLN,
18. Volkswagen Polo htb 1.2 64 KM - 428 sztuk (2002), ceny od 8 do 15 tys. PLN,
19. Ford Focus kombi 1.8 TDCi 90 KM - 427 sztuk (2000), ceny od 4 do 11 tys. PLN,
20. Opel Astra htb 1.7 CDTi 100 KM - 422 sztuki (2004), ceny od 15 do 22 tys. PLN.
Importowany samochód miał średnio 10 lat i 1 miesiąc.
Kilka ciekawostek.
Najpopularniejszą konfiguracją japońskiego samochodu z importu jest Toyota Yaris 1.0 69 KM. Importerzy tego niezawodnego pojazdu najczęściej wybierają egzemplarze wyprodukowane w 1999 roku.
Wśród samochodów 20-letnich, niekwestionowanym liderem jest Audi 80.
Najstarszym zarejestrowanym samochodem w pierwszym kwartale był Packard 733 z 1930 roku z 8-cylindrowym silnikiem o poj. 5.2 litra o mocy 90 KM.
Najpopularniejsza konfiguracja Skody Octavii zajęła dopiero 94 pozycję z wynikiem 225 sztuk.
W jej przypadku importerzy najczęściej sprowadzali wersję kombi z 2007 roku wyposażoną w silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM.
Brak Skód jest oczywiście spowodowany bardzo dużą popularnością czeskich aut w naszym kraju i bardzo dużą ofertą samochodów kupionych w Polsce.
Dane statystyczne nie kłamią. Nowe Golfy wyjeżdżają, stare Golfy przyjeżdżają, wszystkie na lawetach. Rynek samochodów nowych spada, ale rynek używanych kwitnie. W pierwszym kwartale 2013 roku, liczba rejestracji aut osobowych z importu wyniosła 147 970 sztuk i była o 7,1% większa niż rok temu. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie modele, z jakimi nadwoziami i jakimi silnikami importują Polacy i które roczniki produkcji cieszą się największą popularnością.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
rynek nowych leci na łeb bo te nowe nie oferują już niczego nowego czego nie miałyby wozy z lat m/w 99-04. a kto myśli perspektywicznie to kombinuje, że niech kto inny najpierw się przekona czy te downsizy i inne wynalazki będą tak samo śliczne po 150-200 kkm..Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaImportowany samochód miał średnio 10 lat i 1 miesiąc.
Dlatego Tusek chce nas co jakiś czas przekonać, że warto kupić nowy - strasząc podatkiem ekologicznym.
Czy ... mać nikt nie widzi, że jesteśmy po prostu biedni :| :| :|pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Waśkarynek nowych leci na łeb bo te nowe nie oferują już niczego nowego czego nie miałyby wozy z lat m/w 99-04. a kto myśli perspektywicznie to kombinuje, że niech kto inny najpierw się przekona czy te downsizy i inne wynalazki będą tak samo śliczne po 150-200 kkm..[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz