Auto na kieszeń Polaka - Golf 1.4 75 KM z 1998 roku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Auto na kieszeń Polaka - Golf 1.4 75 KM z 1998 roku

    Wszyscy jacyś zapracowani :P
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Auto na kieszeń Polaka - Golf 1.4 75 KM z 1998 roku

    Dane statystyczne nie kłamią. Nowe Golfy wyjeżdżają, stare Golfy przyjeżdżają, wszystkie na lawetach.
    Rynek samochodów nowych spada, ale rynek używanych kwitnie. W pierwszym kwartale 2013 roku, liczba rejestracji aut osobowych z importu wyniosła 147 970 sztuk i była o 7,1% większa niż rok temu. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie modele, z jakimi nadwoziami i jakimi silnikami importują Polacy i które roczniki produkcji cieszą się największą popularnością.

    Według danych z MF, średnia akcyza zapłacona za importowany samochód w 2013 roku wyniosła ok. 757 PLN, co oznacza, że średnia wartość sprowadzonego auta oscyluje w granicach 15 tys. PLN. Co można za to kupić? Poniżej lista najpopularniejszych konfiguracji samochodów importowanych do Polski w pierwszym kwartale 2013 roku:

    1. Volkswagen Golf htb 1.4 75 KM - 1127 sztuk, najpopularniejszy rok - 1998, ceny od 5 do 11 tys. PLN,
    2. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 130 KM - 924 sztuk (2003), ceny od 8 do 24 tys. PLN,
    3. Volkswagen Golf htb 1.9 TDI 90 KM - 766 sztuk (1999), ceny od 7 do 15 tys. PLN,
    4. Volkswagen Golf htb 1.9 TDI 105 KM - 763 sztuk (2005), ceny od 17 do 30 tys. PLN,
    5. Audi A4 kombi 1.9 TDI 130 KM - 709 sztuk (2003), ceny od 13 do 30 tys. PLN,
    6. Fiat Punto htb 1.2 60 KM - 621 sztuk (2001), ceny od 4 do 10 tys. PLN,
    7. Volkswagen Passat kombi 2.0 TDI 140 KM - 619 sztuk (2006), ceny od 20 do 45 tys. PLN,
    8. Opel Zafira 2.0 DTH 100 KM - 583 sztuki (2001), ceny od 8 do 16 tys. PLN,
    9. Volkswagen Golf htb 1.6 102 KM - 550 sztuk (1998), ceny od 5 do 12 tys. PLN,
    10. Volkswagen Polo htb 1.4 60 KM - 545 sztuk (2000), ceny od 5 do 10 tys. PLN,
    11. Renault Clio htb 1.2 75 KM - 511 sztuk (2002), ceny od 5 do 12 tys. PLN,
    12. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 105 KM - 507 sztuk (2008), ceny od 25 do 45 tys. PLN,
    13. Ford Focus htb 1.6 100 KM - 487 sztuk (1999), ceny od 4 do 10 tys. PLN,
    14. Renault Scenic 1.6 107 KM - 479 sztuk (2000), ceny od 5 do 12 tys. PLN,
    15. Volkswagen Passat kombi 1.9 TDI 100 KM - 459 sztuk (2003), ceny od 12 do 20 tys. PLN,
    16. Opel Astra kombi 1.7 CDTi 100 KM - 447 sztuk (2005), ceny od 15 do 22 tys. PLN,
    17. Audi A4 sedan 1.6 102 KM - 432 sztuki (1995), ceny od 4 do 10 tys. PLN,
    18. Volkswagen Polo htb 1.2 64 KM - 428 sztuk (2002), ceny od 8 do 15 tys. PLN,
    19. Ford Focus kombi 1.8 TDCi 90 KM - 427 sztuk (2000), ceny od 4 do 11 tys. PLN,
    20. Opel Astra htb 1.7 CDTi 100 KM - 422 sztuki (2004), ceny od 15 do 22 tys. PLN.

    Importowany samochód miał średnio 10 lat i 1 miesiąc.
    Kilka ciekawostek.

    Najpopularniejszą konfiguracją japońskiego samochodu z importu jest Toyota Yaris 1.0 69 KM. Importerzy tego niezawodnego pojazdu najczęściej wybierają egzemplarze wyprodukowane w 1999 roku.
    Wśród samochodów 20-letnich, niekwestionowanym liderem jest Audi 80.
    Najstarszym zarejestrowanym samochodem w pierwszym kwartale był Packard 733 z 1930 roku z 8-cylindrowym silnikiem o poj. 5.2 litra o mocy 90 KM.
    Najpopularniejsza konfiguracja Skody Octavii zajęła dopiero 94 pozycję z wynikiem 225 sztuk.
    W jej przypadku importerzy najczęściej sprowadzali wersję kombi z 2007 roku wyposażoną w silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM.
    Brak Skód jest oczywiście spowodowany bardzo dużą popularnością czeskich aut w naszym kraju i bardzo dużą ofertą samochodów kupionych w Polsce.

    Dane statystyczne nie kłamią. Nowe Golfy wyjeżdżają, stare Golfy przyjeżdżają, wszystkie na lawetach. Rynek samochodów nowych spada, ale rynek używanych kwitnie. W pierwszym kwartale 2013 roku, liczba rejestracji aut osobowych z importu wyniosła 147 970 sztuk i była o 7,1% większa niż rok temu. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie modele, z jakimi nadwoziami i jakimi silnikami importują Polacy i które roczniki produkcji cieszą się największą popularnością.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • marlej108
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 4976
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      #3
      Boze, same Ludowozy...

      ale wiem czemu 1 miejsce ma 1.4... bo po prostu inne juz wykupili przez ubiegle lata. I teraz biora co jeszcze zostalo Niemcom, czy tam komu kto tym jezdzi (bo watpie w sumie zeby Niemiec jezdzil samochodem od 1998 r.)
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • Waśka
        Rider
        • 2013
        • 552
        • Mitshibishi

        #4
        rynek nowych leci na łeb bo te nowe nie oferują już niczego nowego czego nie miałyby wozy z lat m/w 99-04. a kto myśli perspektywicznie to kombinuje, że niech kto inny najpierw się przekona czy te downsizy i inne wynalazki będą tak samo śliczne po 150-200 kkm..
        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

        Komentarz

        • leonn
          RS
          • 2011
          • 2728
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          1. Volkswagen Golf htb 1.4 75 KM - 1127 sztuk, najpopularniejszy rok - 1998, ceny od 5 do 11 tys. PLN,
          Czyli wybór marlej108 na czele , ale on ma nówke sztuke :bajer Tanie, pancerne auto z B.Dobrym silnikiem i jeszcze można dłuższą chwilię takim autkiem :drive:

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14890
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            Importowany samochód miał średnio 10 lat i 1 miesiąc.
            no bo my taki dziwny naród jesteśmy - lubimy stare samochody :szeroki_usmiech
            Dlatego Tusek chce nas co jakiś czas przekonać, że warto kupić nowy - strasząc podatkiem ekologicznym.

            Czy ... mać nikt nie widzi, że jesteśmy po prostu biedni :| :| :|
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              Zamieszczone przez Waśka
              rynek nowych leci na łeb bo te nowe nie oferują już niczego nowego czego nie miałyby wozy z lat m/w 99-04. a kto myśli perspektywicznie to kombinuje, że niech kto inny najpierw się przekona czy te downsizy i inne wynalazki będą tak samo śliczne po 150-200 kkm..
              racja ale też duzo ludzi patrzy na to że starsze auta maja rozwiazania które sa bezawaryjne lub maja małe koszty naprawy, a w nowych wiemy że wesoło nie jest , zresztą to widac czemu sprowadzają najwięcej pasatów 1.9 bo wszyscy wiedza co znaczy 2.0 tdi z lat 2005 do 2008. A czemu biorą audi 80 ? bo to nie ma rdzy jak nie bite i śmiga bez awarii.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • Kenu
                Ambiente
                • 2012
                • 222
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Oh, come on.

                Polacy są po prostu niezbyt majętni delikatnie mówiąc.

                Komentarz

                Pracuję...